09 września 2016

ORGANIZACJA I PRZECHOWYWANIE KOSMETYKÓW DO MAKIJAŻU I PERFUM


Kosmetyki i perfumy są bardzo fotoczułe, nie lubią  wilgoci i wysokich temperatur. Poza tym ich wszelakie kształty utrudniają codzienne przechowywanie i łatwość w odnalezieniu w danej chwili tych najpotrzebniejszych. Posiadając sporą ilość kosmetyków kolorowych i zapachów warto pomyśleć nad właściwym miejscem do ich przechowywania, tak aby zapewnić im długą żywotność i trwałość. Jaki jest mój pomysł na praktyczne organizowanie kosmetyków? Które produkty trzymam w łazience i dlaczego? Jakie jest najlepsze miejsce do trzymania perfum? Odpowiedzi na te pytania w poniższym poście.


Wszystkie kosmetyki do makijażu przechowuję w jednym miejscu aby w łatwy i szybki sposób znaleźć te konkretne, które są mi potrzebne w danej chwili do makijażu. Niestety ale nie mam w domu miejsca na wykwintną i odrębną toaletkę, więc jakiś czas temu postanowiłam skupić swoje wszystkie kosmetyki w jednym docelowym miejscu, jakim jest minimalistyczna biała komoda z czterema praktycznymi szufladami. Mebel projektowałam sama na wymiar, więc wszystkie kosmetyki i perfumy mieszczą się idealnie. Uważam, że jest to również nieco lepsze rozwiązanie niż toaletka, ponieważ głębokie i szerokie szuflady mieszczą dużo więcej kosmetyków - i co najważniejsze nie eksponuję ich na wierzchu.


Do szuflad najkorzystniej pasują plastikowe wkłady - organizery z IKEA które posiadają pięć pojemników różnej wielkości. Możemy je dostać  na dziale kuchennym. W kwadratowych przegrodach przechowuję pomadki które zawsze układam numeracją do góry - ułatwia mi to szybkie odszukanie pożądanego koloru. Zaraz za nimi znajdują się tusze do rzęs i podłużne kasetki z cieniami do powiek.



W największej przegrodzie trzymam pudry, bronzery, okrągłe kasetki i meteoryty Guerlain. Przeważnie staram się aby każda z nich posiadała odrębny woreczek przeciwkurzowy, zabezpieczający przez zarysowaniem. Ostatnia najsmuklejsza część pierwszego organizera przeznaczona jest na podkłady i bazy pod makijaż. Największe kosmetyki w postaci kasetek Dior, Chanel, Inglot umieściłam odrębnie w szufladzie aby w łatwy i szybki sposób sięgnąć po nie w razie potrzeby.


W drugim organizerze znajdują się kredki do brwi, eyelinery, konturówki do ust i kredki do powiek. Pojemnik obok zajmują korektory w sztyfcie i błyszczyki do ust. Obok jest również miejsce na makijażowy 'misz-masz' czyli pomady do brwi, pojedyncze róże, cienie w kremie, klej do sztucznych rzęs, produkty przedłużające trwałość makijażu itp.


Jeśli chodzi o kosmetyki pielęgnacyjne do twarzy i ciała mają one miejsce w mojej łazience. Ze względu na wilgoć, często wysoką temperaturę i oświetlenie przechowuję je w szafce, gdzie nie mają dostępu do niekorzystnych 'łazienkowych' warunków. Jedynym wyjątkiem są żele pod prysznic, produkty do oczyszczania twarzy i balsamy, które nie psują się tak szybko jak krem, mleczko czy serum i można je trzymać na półkach.

Perfumy są bardzo wrażliwe na warunki w jakich je przechowujemy. Nie wolno ich narażać na działanie promieni słonecznych, wysoką temperaturę i wilgotność. Powinny również być postawione w pionie. Niestety ale eksponowanie przepięknych, ozdobnych buteleczek na paterze, czy toaletce najzwyczajniej im nie służy... Z korzyścią dla ich dobra i przedłużenia im żywotności najlepiej przechowywać je w szafce (najlepiej w ich oryginalnych kartonikach). Moje flakony znalazły swoje miejsce w jednej z szuflad, oddzielone od siebie organizerami z IKEA.


W najniższej z szuflad przechowuję próbki perfum, oraz kosmetyki pielęgnacyjne które zakupiłam jakiś czas temu, ale jeszcze nie użyłam. Niekiedy zdarza mi się nabyć kosmetyk na 'zapas' lub dostać go w prezencie - wówczas w szufladzie czekają one cierpliwie na swoją kolej. Dopóki nie zostaną otwarte mają wiele miesięcy przydatności do zużycia, więc jestem o nie spokojna. 


A jak wyglądają Wasze toaletki i miejsca gdzie przechowujecie kosmetyki? Koniecznie podzielcie się linkiem do Waszego wpisu :)

Linki do podobnych mebli i elementów: KOMODAWKŁADY DO TOALETKIPOJEMNIK DO PRZECHOWYWANIAPRZEGRÓDKA DO SZUFLADY

8 komentarzy:

  1. Bardzo fajnie to wszystko masz uporządkowane, super!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie masz wszytsko zoorganizowane! Super

    OdpowiedzUsuń
  3. też mam ten organizery w ikei ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Najgorsze dla kosmetyków jest wystawienie na słońce - zawsze załamuję ręce na te ustrojone opakowaniami toaletki. Swoją drogą kopara mi opadła na widok Twojej kolekcji perfum <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow ale masz cudowna kolekcję kosmetyków i praktycznie wszystko z najwyższej półki. Tylko pozazdrościć. Fantastycznie masz to wszystko zorganizowane jestem pod wrażeniem.
    www.adrianaemfashion.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  6. Aż nie mogę uwierzyć - masz perfekcyjny porządek , ja chyba nigdy takiego się nie dorobię ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję że odwiedzacie moją stronę. Nie zapomnijcie zostawić w komentarzu linka do swojego bloga abym mogła Was odwiedzić. Miłego dnia!

Thanks for your visit on my blog. Don't forget to leave your link so I can check out yours blog too! Have a great day!